tirsdag den 3. april 2012

Rugbrøds snack til de mindste.

Her en lille goodie-goodie-snack til babyer (og større børn... min datter fandt min sidste ladning hvorefter jeg 5 min efter fandt hende med rugbrøds stykker über alles, som havde en kæmpe hamster hoppet frådende over måltidet). Snacken er også gået rent ind hos vores yngste som sidder med det helt store tandløse smil fyldt med opblødet rugbrøds-goodie efter at have siddet og gumlet løs i 5 min:) Vi har serveret snacken fra 6 mdr alderen, og hvor er det dejligt at have en nem snack til ungerne mens der bliver lavet aftensmad.
Opskriften er utrolig simpel, og var en som vores første datter blev introduceret for i min første mødre gruppe:

Runes rugbrøds stænger:
1 pakke mørkt rugbrød uden kerner, ligemeget hvilket mærke.
Skæres i 1 - 1½ cm tykke skiver og kommes på bageplade ved 200 grader i ca 15 min. Når de har den farve som er på billedet ovenover er de færdige. Holdbarhed som småkager:)
Kagedåsen på billedet fandt jeg i tidernes morgen hos specialkøbmanden i Rødovre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.